Budem hádať. Máte svoj pekný lektorský web, ale jeho organická návštevnosť je nízka. Študenti sa k vám dostávajú najmä cez referencie a sociálne siete. Nie je to škoda? Poďme to spoločne zmeniť a získavať študentov organickejšie.

Chcete podnikať v lektorstve udržateľne? Urobte toto.

V dnešnej dobe je ľahké nadobudnúť pocit, že web nie je až taký potrebný a že lektorovi na propagáciu stačia sociálne siete a referencie, ktoré si študenti podávajú medzi sebou. Ja si ale myslím opak. Ak chcete v lektorstve rásť, získavať kvalitných študentov a neskôr škálovať a predávať vaše kurzy prirodzenejšie, bez nutnosti tvoriť neustále nové príspevky na sociálne siete, začnite pracovať optimalizácii svojho webu už dnes. Search search engine optimization je beh na dlhé trate, ale byť maratóncom sa v tomto prípade oplatí. 

SEO (Search Engine Optimization, optimalizácia vášho webu pre vyhľadávače) je komplexná záležitosť, ktorá násobne presahuje rozsah jedného príspevku. Dôležité je začať, aj keď si možno hovoríte, že ste predsa lektor(ka), do technického pozadia sa nevyznáte a špecializujete sa na niečo úplne iné. Prvým krokom, ktorý vám nemusí zabrať viac ako 15-20 minút, je vytvorenie lektorského Google Business Profilu v Google Mapách a jeho napojenie na váš web.

Mať biznis profil na Google mapách má veľky zmysel aj v prípade, že učíte len online. Prečo? Lebo Google Business profil priamo odkazuje na váš web a ten vďaka tajomným štruktúram internetu získava väčšiu kredibilitu a tým pádom sa ľuďom bude zobrazovať vo vyhľadávaní vyššie. Voilá. 🙂

Profil svojej firmy si môžete vytvoriť veľmi jednoducho na tejto stránke: https://www.google.com/business/.

3 tipy, ako zvýšite účinnosť vášho Google biznis lektorského profilu

  • Vyplňte si profil dôkladne a precízne, nech v ňom nájdu potenciálni študenti všetky potrebné informácie.
  • Pridajte si profesionálne fotky. Odporúčam vám formát štvorca, ktorý sa ľuďom zobrazí krásne na počítači i na mobile.
  • A na záver to najdôležitejšie: Požiadajte svojich súčasných aj bývalých študentov, aby vám do profilu napísali recenziu na vaše lekcie. Pozitívne referencie a vaše odpovede na ne zvýšia vašu dôveryhodnosť.

SEO pre váš lektorský web je komplexná disciplína, ktorá si vyžaduje čas a záväzok, prípadne delegovanie na niekoho, kto v tom vie chodiť, ale aj takéto malé kroky vám môžu priniesť výsledky. Nezabúdajte však, že lektorstvo je viac ako „len“ marketing, dokonca viac, ako „len“ výuka. Ak cítite, že chceš do svojho lektorstva priniesť viac systému a efektivity, nezabudnite si vypočuť môj podcast Lepší lektor, omrknúť kvalitné vzdelávacie kurzy pre lektorov a prečítať si ďalšie články na tomto blogu.