Premýšľate, ako získať nových študentov na lekcie cudzieho jazyka? Jednou z vecí, ktoré vám zrejme logicky napadnú, je zamerať sa na tvorbu kvalitného obsahu na sociálne siete či začať s platenou reklamou. Skvelý nápad, ale… viete, že existuje ešte ešte jedna vec, ktorá, dovolím si tvrdiť, funguje oveľa lepšie než platená propagácie?

Ambasádori vašej lektorskej značky

Nemyslím tým nejakým platených influencerov. Mám na mysli vašich aktuálnych a bývalých študentov, ktorí boli s vašimi službami natoľko spokojní, že sa prirodzene stávajú šíriteľmi vášho dobrého mena. 💛

Vraví sa, že každý človek je s akýmkoľvek iným človekom na zemi prepojený cez maximálne 5 ďalších ľudí. Každý váš študent je teda môže byť vašou reklamou. Ak sú študenti spokojní s vašimi službami, je prirodzené, že o vás začnú hovoriť svojej rodine, kamarátom, kolegom. Občas niekomu spomenú, že sa tešia na hodinu s vami, prípadne sa budú chcieť pochváliť, ako im ten jazyk dobre ide. Alebo budú chcieť niekomu ukázať zaujímavé video, ktoré ste im poslal(i). 😊

Vedeli ste, že ľudia veria oveľa viac odporúčaniu svojich známych, ako čítaniu recenzii na nete? Je to tak. Samozrejme, recenzie treba mať tiež, pretože to posilňuje povedomie o vás ako lektorke/lektorovi. Pridajte si na dobre viditeľné miesto na svoj web (do Highlights na instagram, do vášho Google Business profilu, atď) referencie vašich študentov. Všetky tieto rady a tipy, ktoré tu spomínam, sa totiž vzájomne sa dopĺňajú a najlepšie fungujú spoločne.

Kultivujme vzťahy v online svete rovnako ako tie „naživo“

Pri budovaní lektorskej značky nejde len o tie stratégie, ktoré sú pri budovaní každého online podnikanie dôležité (super web, hodnotný obsah, pravidelne ukazovať svoju tvár, atď.), ale hlavne o kultivovanie vzťahov, ktoré už ako lektorka či lektor máte. Nejde len o ZÍSKAVANIE ďalších a ďalších študentov, ale aj o STARANIE sa o tých, s ktorými spolupracujeme už dlhšie. Neberte svojich dlhodobých klientov ako samozrejmosť. 💛 Spokojní študenti, ktorí sa v spolupráci s vami cítia príjemne, o vás budú hovoriť a propagovať vás prirodzene, bez toho, že by ste ich o to museli žiadať.

Preto nezabúdajte pri budovaní vašej značky na customer care. Vaša empatia v kombinácii s profesionalitou sú tie najsilnejšie faktory, vďaka ktorým budú študenti šíriť vaše dobré meno aj roky po skončení spolupráce s vami.

PS: Ak si túžite budovať stabilné, dôverné a rešpektujúce spolupráce už od prvých momentov, vypočujte si niektorú z epizód môjho podcastu Lepší lektor.

Majte krásny deň, milé lektorky a milí lektori.

Kika👱🏼‍♀️